Kawiarnia Wszechwywiadu - II WŚ

Ilość graczy: 
12-40
Czas gry: 
W zależności od ilości graczy. Około 2-4 godzin
Walka wywiadów podczas gry fabularnej w klimacie II WW

22 V 1943 rok, Sokołów Podlaski.

Nasilające się represje wobec ludności Polskiej przyjęły ostatnio formę masowych wywózek do pracy przymusowej na teren III Rzeszy. Na akcję odwetową podziemia narodowościowego nie trzeba było długo czekać. Ponad tydzień temu (dwunastego maja) płonął niemiecki Urząd Pracy – Arbeitsamt (bezpośrednio zaangażowany w organizację wywózki Polaków). Podobno straż pożarna gasiła budynek długie godziny. Niemcy ogłosili, że większość akt udało się uratować, ale kto by wierzył nazistowskiej propagandzie. Zadanie było szczególnie spektakularne, ponieważ Arbeitsamt mieścił się w pobliżu dwóch posterunków żandarmerii, komendy policji granatowej i policji kryminalnej.

Trzy dni później Sowieci zbombardowali magazyny przeładunkowe z amunicją.  Bombardowanie okazało się niezwykle precyzyjne, bowiem stojące nieopodal magazyny z żywnością pozostały praktycznie nienaruszone. Plotki głoszą, że magazyny amunicyjne były w tym czasie pełne po brzegi ze względu na jakiś dodatkowy transport z Rzeszy. Natomiast większość żywności wysłano koleją dzień wcześniej. Jeśli to prawda, to wywiad Sowiecki pozyskał nie tylko niezwykle dokładne informacje, ale również pomógł lotnikom w lokalizacji odpowiednich celów.

Na odpowiedź Niemców nie trzeba było długo czekać. Dnia 18 V rozpoczęły się masowe aresztowania. Objęły one wszystkie grupy narodowościowe i społeczne. Cześć aresztowań była celowa i objęła podejrzanych o działalność wywiadowczą, a resztę zgarnięto losowo, aby zwiększyć terror wśród ludności. Dodatkowo część osób zaginęła w niewyjaśnionych okolicznościach. Wprowadzono dodatkowe kontrole na drogach i wydłużono czas trwania godziny policyjnej.

Czy poszarpane siatki wywiadowcze są w stanie wznowić swoją działalność? Po aresztowaniu ogniw pośrednich i trudnościach w poruszaniu się i komunikacji, agenci skazani są na rozpoznawanie i porozumiewanie się za pomocą haseł i szyfrów. A jaki będzie kolejny krok Niemców?

 

Gra częściowo historyczna. Oprócz zwykłej dawki faktów wykreowanych przez autorów, cześć elementów historycznych została przesunięta w czasie, żeby lepiej pasowały do koncepcji.

Świat: 
II wojna światowa

Newsletter

Bądź na bieżąco!

Napisz do nas

W Trakcie Gry